Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.09.2009 23:34 - Помощ: To Do Lists
Автор: chovek Категория: Бизнес   
Прочетен: 502 Коментари: 0 Гласове:
1



image
To Do Lists, или така наречените "списъци със задачи" съществуват още от древността, когато нашите пра-деди са рисували по пещерите. Тяхната основна задача била да си набавят храна и да оцеляват в тежките условия и доста често те го изобразявали използвайки древни пособия.

В днешни дни "списъците със задачи" са неизменна част от ежедневието на всеки един мениджър, директор, бизнесмен, ученик или студент, който цени времето си и рационалното му използване. 

Но едва ли, съставянето и изпълнението на един такъв списък е толкова лесно, особено, ако за първи път заставаш над белия лист, с идеята да си разпределиш задачите според свободното време, с което разполагаш. За целта изготвям малко "ръководство" във помощ на вас и на мен, с основната цел да улесня максимално "направата" на собствен списък със задачи, давайки ви няколко съвета и идеи.

Изготвяйте списък със задачи всяка вечер.

Интересното е, че първото нещо, което трябва на направите през деня, не е да съставите вашия списък, той би трябвало вече да ви чака на бюрото. Все пак има много по - важни неща - да си измиете зъбите, да пиете едно ободряващо кафе и т.н. :)

Писането на списък със задачи в края на (работния) деня има няколко плюса. Първо, освобождавате се от задължението да го напишете на следващия ден и от загуба на ценн време. Второ, и по - важно, имате по - голям "ъгъл" на виждане върху цялостния процес на работа и исканите резултати.

Имали ли сте дни, в които сте си казвали "И днес нищо не направих...". Напишете утрешния списък със задачи и определено ще се почувствате по - добре.

Планирайте предварително!

Очертава ви се дълъг период осеян с трудни задачи? Може би сега е момента да го планирате и да започнете възможно най - скоро  изпълнението му.

Прегледайте днешните задачи. Ако са останали неизпълнени такива, може би помислете върху преместването им за по - удобен момент.

"Червените задачи" трябва да се изпълнят днес, без значение от обстоятелствата.

Използвайте цветове за оценка на приоритетите ви. Оцветявайте в червено задачите, които са неотложни или важни за процеса на работа и постигането на поставените цели. Подчертавайте с оранжево или жълто, задачите, които биха могли да бъдат отложени при определено стечение на обстоятелствата и в зелено, задачите, който нямат голямо значение за развитието ви и това на вашия бизнес и не биха били проблем да се изпълнят в по - удобен период от време.

Всяка вечер, след като запишете списъка си със задачи, прегледайте го повторно и оценете отделните идеи с точки от 1 до 3. По този начин определяте цвета и важността на задачата. Хората имат различни критерии за оценяване. За някои това са задачите, от които биха могли да изгубят или спечелят пари, за други са семейните ценности и т.н. 

Преглеждайте задачите от изминалите списъци. Ако откриете неизпълнена задача, пренесете я в утрешния списък, но непременно с по-висок приоритет!

Go Digital

Както споменах в началото на статията, нашите пра-деди били принудени да рисуват и пишат своите бележки върху стените на пещерите. За щастие с течение на времето и развитието и модернизирането на съвременния свят хората откривали нови и нови възможности за "напомняне" на отделните цели, идеи и задачи за изпълнение. 

В днешни дни разработчиците ни предлагат доста интересни, полезни и различни по своята същност органайзери и електронни бележници. Плюсовете от това да си водиш списъка в интернет пред това да пишеш на хартия са не малко. Винаги имате възможност да редактирате, добавите и зачеркнете определени задачи, да ги преместите за друг период от време, да бъдете максимално "гъвкави" в разпределянето им. Винаги бихте могли да погледнете и да направите справка със задачи, които сте си поставяли преди седмица, месец, дори година назад.

За целта идеални он-лайн идеи са TODOIST и Remember The Milk.

Изпробвайте различни органайзери и To Do сайтове, докъто не намерите идеалния за вас. За едни даден продукт може да е перфектното решение, докъто за други не би бил достатъчно полезен и удобен!

Важно е да запомните, че доста често се случва появата на непредвидени обстоятелства или задачи, които биха променили вашия списък. Винаги "оставяйте място" за неочаквани събития, породени от процеса на работа на работното място.

Посетете блогът ми в блогспот - http://suchamixture.blogspot.com

 


Тагове:   списък,   успех,


Гласувай:
1



Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: chovek
Категория: Лични дневници
Прочетен: 10642
Постинги: 2
Коментари: 2
Гласове: 11
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031